Friday, June 14, 2013

Workshop | Bryllupsfotografering

Forrige uke var jeg en tur på Nesodden og holdt bryllupsfotoworkshop for en liten gjeng fotografer. Jeg ga deltakerne noen tips i forhold til hvordan jeg bruker og finner lyset som jeg vil fotografere i. Alle fotografer vet hva jeg mener med "av-og-på-lys". Dette fikk vi denne dagen så jeg fikk vist hvordan jeg tenker lys både i overskyet vær og knall sol. Jeg viste også endel forskjellige poseringer og hvordan jeg kjapt veksler mellom søte romantiske bilder og bilder som er litt røffere og kulere i stilen. Og ikke minst tror jeg at jeg fristet de som ikke hadde objektiver med blender 1.2/1.4 til å skaffe seg det:) I tillegg rakk vi å gå kjapt gjennom arbeidsflyt i Lightroom. På Moment redigerer vi alle bryllupsbilder kun i Lightroom.

Jeg leker litt med tanken på å arrangere en workshop til våren før bryllupssesongen er i gang. Kunne du tenke deg å være med på det? Gi meg gjerne et lite hint!

Under ser du noen av bildene jeg tok på workshopen. Disse bildene er ganske typiske for hvordan vi liker å fotografere bryllup her på Moment.





Takk til Solveig, Belinda, Tone, Torill, Kine og Beate for en fin dag sammen med dere! -Og takk til det sporty "brudeparet" som holdt ut med syv fotografer hengende rundt seg:) 


Pin It

2 comments:

Guro said...

JAAAA!! Vil gjerne ha workshop til våren :)

Eli said...

Jeg også! Nå med en gang egentlig. Men venter gjerne til våren hvis det er så!Annonserer dere her da, når det blir og info om påmelding osv?