Wednesday, April 11, 2012

Bilder fra bryllupsworkshopen

Her kommer bildene fra workshopen jeg holdt på landsmøtet til Norges Fotografforbund. Modellene mine Nina og Martin så helt fantastiske ut. Kjolen til Nina var lånt av Diin, www.diin.no. Jeg var litt spent på hvordan det skulle gå med så mange fotografer som tilskuere og så mange kameraer rettet mot dem. Det taklet de utmerket og når jeg ser på bildene nå i etterkant ser det ut som en virkelig bryllupsfotografering. Jeg gjorde som jeg pleier og gjorde ting veldig enkelt. Planen var å demonstere bryllupsfotografering inne på hotellet. For eksempel ved baren og i lobbyen. Plutselig dukket det opp et annet arrangement på hotellet og den eneste plassen vi hadde var rommet som jeg også holdt foredrag i. Sånne uforutsette ting skjer jo også av og til når man gjør reelle jobber så det var jo en glimrende anledning til å vise at man kan bruke hva som helst som location. Alle disse bildene er tatt i det ene hjørnet i forelesningssalen med lys fra vinduet. Som bryllupsfotograf må man kunne løse jobben uansett hva som skjer:) Jeg har holdt mye foredrag tidligere men jeg har ikke vist fotografering i praksis så mange ganger før. Det som var fint med det var at jeg fikk vist hvordan jeg kommuniserer med de jeg fotograferer. Akkurat det er så utrolig viktig for resultatet. En ting er de tekniske tingene som lys og kamerainnstillinger. En annen ting er hva man får av de man fotograferer ved å gi av seg selv. Det er sånne ting som er vanskelig å forklare med ord, men veldig lett å vise i praksis! Dere som var der så vel at latteren satt løst og energinivået var høyt?


Styling: Monica, Modern Design Sandvika

Pin It

2 comments:

Diin said...

Kult! Og alt det utfra en egentlig "dårlig" location. Flinke Eva! :)

Kristin Aafløy Opdan said...

Så enkelt, men så nydelig gjort. Og for et vakkert par! :-)