Friday, March 23, 2012

Årets familiebilde i Norges Fotografforbund

Jippi! Juryen i Landskonkurransen Norges Fotografforbund kåret dette bildet til årets familie/gruppebile 2012. I tillegg fikk jeg to bronsemedaljer og kom på en 6. plass i konkurranse med 211 fotografer. Jeg er storfornøyd og ekstra happy med juryens kommentar til årets familiebilde. 

Om årets bilde sier juryen følgende: Dette bildet treffer oss midt i hjertet. Her har fotografen valgt å bruke pappa nærmest som en rekvisitt, og på den måten skapt en perfekt ramme rundt barnet. Å lyssette en mørk person mot helt mørk bakgrunn er en utfordring i seg selv. Og i tillegg legge en mye lysere baby i armene og lyssette dette perfekt vitner om en svært dyktig fotograf. Det rolige, trygge blikket til far og gjespet fra den lille, skaper et nydelig øyeblikk. Her snakker vi perfekt timing fra fotografens side. Et vakkert bilde! Gratulerer!

Ekstra hyggelig er det at bildene både jeg og andre Momentere har vunnet med er bilder vi har tatt for kunder og ikke noe vi har jobbet spesifikt med for å delta i konkurransen. Flaks for meg at jeg fikk besøk av Maya og pappaen hennes et par uker før innleveringsfristen:)


Dette bildet fikk jeg bronse for i kategorien bryllup. Bildet er tatt inne på Rådhuset i Oslo. I morgen skal jeg dit å fotografere igjen. Det gleder jeg meg til!:)



Pin It

1 comment:

Charlotte said...

velfortjente plasseringer, dette er fantastiske bilder!