Monday, August 1, 2011

Road trip | Jonas Peterson seminar | Gøteborg

Tidlig tidlig en morgen i ferien vår kjørte Åsmund og jeg til Gøteborg for å la oss inspirere og lære av den superdyktige fotografen Jonas Peterson. Jonas er svensk men holder til i Australia og reiser hele verden for å fotografere bryllup. Vi har stadig tittet innom bloggen hans og synes det han gjør i stor grad skiller seg fra mange andre bryllupsfotografer. Vi ble derfor ikke overrasket over at han nylig ble kåret til en av verdens 10 beste bryllupsfotografer av American Photo.

Jonas Peterson fortalte åpenhjertelig om sin vei frem til dit han er i dag, arbeidsmetoder og tanker om eget arbeid. Han hadde ingen hemmeligheter og ga oss mange gode råd og tips som jeg er glad for at jeg fikk med meg. I etterkant tenker jeg at noe av det som gjør bildene han så ekstremt bra er hans evne til å se det andre ikke ser og ikke minst hans gode smak!:)

Etter en lang dag med mye ny input og inspirasjon ble vi med ut på en kjempekoselig middag hvor vi også rakk å bli litt kjent med mange svenske bryllupsfotografer. Det er alltid kjekt å få med seg det sosiale på slike tilstelninger. Vi fikk stort faglig utbytte av det også.

Har du ikke vært innom bloggen hans før? Da bør du ta en titt her nå. Og ta en ekstra titt på dette bryllupet. Bildene fra det får meg til å ønske at jeg også ver der.

Foto: Åsmund

PS! Foto.no har skrevet en liten sak om meg i sommerspalten "mitt bilde". Ta en titt da vel. Følg oss også gjerne på Facebook!Pin It

No comments: