Tuesday, February 8, 2011

Bryllup i Hellas | Heldagsfotografering | Vegard & Delphine

I september følte jeg meg som verdens heldigste fotograf. Jeg ble fløyet til Hellas for å være fotograf under Vegard og Delphine sitt bryllup. Jeg har lenge drømt om å fotografere et bryllup i utlandet og endelig var det min tur! Det var en helt fantastisk opplevelse. Bryllupet ble holdt på øya Spetses som Delphine er fra. 

Dagen før den store dagen arrangerte Delphine sin venninne en helt fantastisk grillfest for bryllupsgjestene. Hagen var nydelig pyntet, og mellom oliventrærne hang det papirlykter som ga et nydelig stemnngsfullt lys. En perfekt start på bryllupshelgen og en glimrende anledning for meg å bli litt kjent med brudeparet og gjestene!

Vielsen var utrolig spennende med mange for meg ukjente ritualer. Bruden kom gående med sitt brudefølge til kirken, med felespillere foran seg. Og under vielsen danset brudeparet og presten rundt alterbordet mens gjestene kastet ris og presten søkte dekning under bibelen! Det var virkelig noe annet enn de norske vielsene. Etter vielsen var det bryllupsmiddag og stor fest på stranden. Da jeg kjørte hjem på scooter langt utpå natten var det ingenting som tydet på at festen skulle ta slutt....

Det var utrolig gøy å være tilstede og dokumentere denne flotte og morsomme dagen! Nå gleder jeg meg til årets bryllupssesong og krysser fingrene for at flere brudepar vil ta meg med til deres utenlandsbryllup:)


Pin It

7 comments:

Katrine said...

Det så utrolig morsomt ut! Fine bilder!!

Fotograf Jan Ivar Vik said...

Fantastisk flotte bilder, Eva! Virkelig. Utrolig bra jobbet.

Helena Maria said...

For noen fantastiske bilder! Og ikke minst for en opplevelse!

Rikard said...

En fornøyelse og glede å se bildene. Brudeparet er heldige som får ha med seg en fotograf som deg, Eva.

Drea said...

For en drømmejobb! De kunne sikkert ikke vært mer fornøyde med bildene heller. :) Knallbra! :)

Fotograf Eva, Moment Studio said...

Takk skal dere ha! Det var virkelig en drømmejobb:) Håper jeg får gjøre noe slikt igjen.....

FrancescPhoto said...

Excelent shots!! Salut!!

Francesc, Barcelona

http://balapertotarreu.blogspot.com