Wednesday, February 24, 2010

Nan Goldin



Forrige uke gikk Dok10 av stabelen. Jeg og Ingrid var på plass på Litteraturhuset for å få med oss foredragsholdere som Philp Blenkinsop, Brenda Ann Kenneally, Callie Shell, Kathy Ryan og Nan Goldin. De to sistnevnte var de absolutte høydepunktene for min egen del. Kathy Ryan er bildesjef i New York Times Magazineo og er kåret til verdens beste bilderedaktør. Nan Goldin er en av nåtidens største fotoikon og er særlig kjent for bildene som skildrer hennes liv i New York på 80-tallet.

Jeg har vært på nesten alle de andre Dok-arrangementene og jeg er virkelig imponert over hva Pressefotografenes Klubb har fått til. De har år etter år klart å få noen av verdens beste dokumentarfotografer til lille Oslo. Det synes jeg er helt fantastisk. Litt rart bare, at så få av mine portrettfotograf kolleger finner veien dit.....
Pin It

1 comment:

Gunnar Mjaugedal said...

Ja det var et supert arrangement.