Monday, September 28, 2009

Gøril & Torje

Lørdag var en kjempefin høstdag med lav høstsol og sommertemperatur:) I fine omgivelser både ute og inne fotograferte jeg Gøril & Torje på "Slottet". Den lave solen ga et veldig spennende lys og fine farger:)



Dette bildet er "skutt fra hofta". Jeg så motivet i øyekroken da Gøril gikk forbi og la merke til det fine lyset. Jeg prøvde å gjenskape det igjen etterpå, men det var dette som ble best!
Jeg liker å lage dybde i bildet ved å la det være noe i forgrunnen. På den måten føler jeg det ser litt ut som jeg har "snikfotografert", og så blir ikke fotografens tilstedeværelse så tydelig i bildet.
Man skulle tro jeg har jukset med fargen her, men denne veggen var så rød. Bildet kommer ikke helt til sin rett i denne lille størrelsen, men som en stor forstørrelse hadde det blitt kjempetøft!
Jeg synes det er fint å ta litt detaljbilder også. Slike bilder er fine å bruke i album, og så er det en fin måte å vise frem detaljene som man så nøye plukker ut på forhånd.

Jeg elsker å fotografere i trapper!

Pin It

2 comments:

rh-bilder said...

Fin serie du viser her. Veldig fine farger og lys i trappebildene.

Tanja said...

Her var det mange vakre bilder, utrolig stilig det hvor de står mor den veggen full av røde blader