Thursday, March 26, 2009

Adobe Lightroom 2.2?


I går var jeg på kurs med Per Arnfinn Persen fra Profildata for å lære mer om printing fra Lightroom 2. Fra før bruker jeg Capture One til sortering og konvertering av råfiler og Photoshop til etterarbeid og print. Men jeg er veldig nysgjerrig på Lightroom. Jeg følger mye med på blogger til amerikanske bryllupsfotografer, og har skjønt at mange av de sverger til Lightroom. Det jeg ønsker meg er et program som gir meg alt -mulighet til å sortere bilder, eksportere preview, eksportere til web, bearbeide, retusjere, lage album og printe....... Kanskje Lightroom blir det programmet en dag?Pin It

2 comments:

oyvinds said...

Lyst å prøve det frie grafikkprogrammet GIMP og blogge om det?

Selv bruker jeg av prinsipp bare fri programvare. GIMP er ganske avansert grafikkprogram. Det er ett alternativ til photoshop.

Grunnen til at jeg lurer er at jeg gjerne vil høre hva de som bruker Photoshop profesjonelt synes om GIMPs utvalg av funksjoner. Selv om jeg, som ikke driver med grafikk profesjonelt og aldri har brukt Photoshop, klarer å lage bilder med 20 lag og masse dilldal så betyr det ikke at det er noe alternativ for proffer, men det kan hende at det er det.

Eva said...

Hei!

Jeg ga igrunnen opp da jeg leste den lange forklaringen om hvordan jeg skal få programmet til å fungere på en mac:)
-Til hjemmebruk ser det fint ut, men til profesjonell printing vet jeg ikke....